Influenceru mārketings, kas strādā Latvija

Olsen+Atziņas

Influenceru mārketings, kas strādā

Katra septītā organizācija Latvijā (14%) uzskata influenceru mārketingu par savu stratēģiski svarīgāko komunikācijas kanālu. Tas ir noskaidrots pēc komunikācijas aģentūras Olsen+Partners pasūtījuma veiktajā 1535 Baltijas valstu uzņēmēju aptaujā.

No vienas puses, tas var palīdzēt nostiprināt zīmola pozīcijas; pievērst auditorijas uzmanību pakalpojumam, precei, idejai vai uzvedības modelim; piešķirt autoritāti organizācijas vēstījumiem. No otras puses, tas var nest arī finanšu un reputācijas zaudējumus. Starp šīm galējībām ir daži svarīgi principi.

  1. Arvien vairāk izvēles kritēriju

 

Ir bāze: sekotāju skaits (turklāt tas vairs nav pašmērķis, jo par stabilu tendenci ir kļuvusi sadarbība ar nano un mikro influenceriem); sekotāju portrets (no kāda reģiona viņi ir, kāds dzimums un vecums dominē); vai ir krāpšanas pazīmes un kāda ir situācija ar iesaistes līmeni; vai reklāmdevējam ir piemērots influencera tēls un komunikācijas stils.


Taču uz šī fona arvien svarīgāki kļūst arī papildu kritēriji, piemēram, blogera un zīmola vērtību saskanība, kā arī ietekmētāja profesionalitāte attiecībā gan pret sadarbības partneriem, gan pret lasītājiem. Lielā mērā tas ir saistīts arī ar faktu, cik rūpīgi influenceri pārbauda informāciju, ko publicē. Arvien biežāk nopietni zīmoli atsakās no sadarbības ar ietekmētājiem, kam ir apšaubāma reputācija.

 

  1. Caurspīdīgums un godīgums

 

Trešdaļa zīmolu pārstāvju lūdz ietekmētājus nepieminēt, ka publikācija ir reklāma. Citi cenšas mīkstāk pasniegt maksas attiecības. Kādu laiku par godīguma ilūziju kalpoja tēmturis #sadarbība, tomēr diezgan drīz kļuva skaidrs, ka tas nav pareizais ceļš. Pētījumi parādīja, ka vairāk nekā puse interneta lietotāju pat nenojauta, ka ar šo tēmturi atzīmē reklāmu.

Pašlaik Patērētāju tiesību aizsardzības centra nostāja ir diezgan konkrēta: maksas publikācijas ir jāatzīmē ar tēmturi #reklāma un publikācijā ir jānorāda reklāmdevējs. Turklāt influenceri nedrīkst maldināt auditoriju un izplatīt nepierādāmo informāciju. Un šķiet, ka prasības kļūs arvien stingrākas.

 

  1. Cita pieeja satura radīšanai

 

Reklāmdevējiem ir jābeidz reklamēties influenceru profilos tāpat kā televīzijā. Tas ir cits kanāls ar citiem noteikumiem, kura pamatā ir dabiska preces integrēšana blogera ikdienā. Palīdziet viņam radīt situācijas, kas ļaus vislabāk nodemonstrēt jūsu zīmola vērtības. No preču un pakalpojumu lietošanas līdz īpašajiem pasākumiem. Un vēl ir pienācis laiks iemācīties influenceru lomā piesaistīt lojālos darbiniekus un klientus, paplašinot ierastās komunikācijas robežas un formas.

 

Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners nepārtraukti seko līdzi influenceru mārketinga tendencēm, lai mūsu klienti gūtu maksimālo labumu no šī komunikācijas kanāla. Turklāt 2023. gada 7.decembrī norisināsies tiešsaistes IR Darbnīca “Influenceru mārketings, kas strādā”, kurā Olsen+Partners partnere Olga Kazaka stāstīs par tendencēm, kā arī būtiskākiem principiem, kas jāievēro gan izvēloties, ar ko sadarboties, gan sadarbojoties ar dažādiem viedokļu līderiem, lai gūtu maksimālu atdevi un izvairītos no reputācijas un finanšu zaudējumu riskiem.

Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Sociālie tīkli
Jaunas atziņas

Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju...
24.11.2023

Kāds ir jūsu zīmola solījums?

Reklāmas stratēģijas izstrādes procesā organizācijas nereti svārstās starp diviem galvenajiem reklāmas veidiem: uz pārdošanu orientētām reklāmām vai imidža reklāmas kampaņām.
24.11.2023

19 atziņas no 19 gadu pieredzes komunikācijas nozarē

Iedomājieties, kā būtu, ja pirms katrā jaunā sākuma mēs zinātu visu nepieciešamo informāciju, lai izvairītos no šķēršliem? Lai cik lieliski tas izklausītos, reālajā dzīvē tā nenotiek...
24.11.2023

Vai varam uz "Tu"?

Katram trešajam Latvijas iedzīvotājam (28%) nepatīk, ja reklāmās tiek uzrunāts uz “Tu”, turklāt novērojama tendence, ka vīrieši uzrunas formu “Tu” reklāmās uztver pozitīvāk nekā sievietes. Tas tika noskaidrots...
24.11.2023

Piekļuve maksātspējīgai auditorijai Latvijā

Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners un starptautiskā producentu kompānija WGI atklāj iespēju sponsorēt unikālus pasaules līmeņa kultūras pasākumus, kas norisināsies Latvijā 2024. gada pavasara...
24.11.2023

Olsen+Partners un WGI stratēģiskā sadarbība

Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners ir uzsākusi stratēģisko sadarbību ar starptautisko producentu uzņēmumu WGI (Winstag Production OÜ). Tagad organizācijas un zīmoli varēs īstenot drosmīgas...
24.11.2023

Kontakti

Adrese:
Olsen+Partners (SIA PR Kvadrāts)
Alberta iela 13, Rīga, LV-1010, Latvija
E-pasts:
info@olsen.lv
Tālrunis:
+371 25809161
Sociālie tīkli:
Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Lūdzu, akceptējiet lapas sīkdatnes. Lai iepazītos ar datiem, ko saglabājam, apskatiet mūsu Privātuma politiku