Influenceru mārketings, kas strādā Latvija

Olsen+Atziņas

Influenceru mārketings, kas strādā

Katra septītā organizācija Latvijā (14%) uzskata influenceru mārketingu par savu stratēģiski svarīgāko komunikācijas kanālu. Tas ir noskaidrots pēc komunikācijas aģentūras Olsen+Partners pasūtījuma veiktajā 1535 Baltijas valstu uzņēmēju aptaujā.

No vienas puses, tas var palīdzēt nostiprināt zīmola pozīcijas; pievērst auditorijas uzmanību pakalpojumam, precei, idejai vai uzvedības modelim; piešķirt autoritāti organizācijas vēstījumiem. No otras puses, tas var nest arī finanšu un reputācijas zaudējumus. Starp šīm galējībām ir daži svarīgi principi.

  1. Arvien vairāk izvēles kritēriju

 

Ir bāze: sekotāju skaits (turklāt tas vairs nav pašmērķis, jo par stabilu tendenci ir kļuvusi sadarbība ar nano un mikro influenceriem); sekotāju portrets (no kāda reģiona viņi ir, kāds dzimums un vecums dominē); vai ir krāpšanas pazīmes un kāda ir situācija ar iesaistes līmeni; vai reklāmdevējam ir piemērots influencera tēls un komunikācijas stils.


Taču uz šī fona arvien svarīgāki kļūst arī papildu kritēriji, piemēram, blogera un zīmola vērtību saskanība, kā arī ietekmētāja profesionalitāte attiecībā gan pret sadarbības partneriem, gan pret lasītājiem. Lielā mērā tas ir saistīts arī ar faktu, cik rūpīgi influenceri pārbauda informāciju, ko publicē. Arvien biežāk nopietni zīmoli atsakās no sadarbības ar ietekmētājiem, kam ir apšaubāma reputācija.

 

  1. Caurspīdīgums un godīgums

 

Trešdaļa zīmolu pārstāvju lūdz ietekmētājus nepieminēt, ka publikācija ir reklāma. Citi cenšas mīkstāk pasniegt maksas attiecības. Kādu laiku par godīguma ilūziju kalpoja tēmturis #sadarbība, tomēr diezgan drīz kļuva skaidrs, ka tas nav pareizais ceļš. Pētījumi parādīja, ka vairāk nekā puse interneta lietotāju pat nenojauta, ka ar šo tēmturi atzīmē reklāmu.

Pašlaik Patērētāju tiesību aizsardzības centra nostāja ir diezgan konkrēta: maksas publikācijas ir jāatzīmē ar tēmturi #reklāma un publikācijā ir jānorāda reklāmdevējs. Turklāt influenceri nedrīkst maldināt auditoriju un izplatīt nepierādāmo informāciju. Un šķiet, ka prasības kļūs arvien stingrākas.

 

  1. Cita pieeja satura radīšanai

 

Reklāmdevējiem ir jābeidz reklamēties influenceru profilos tāpat kā televīzijā. Tas ir cits kanāls ar citiem noteikumiem, kura pamatā ir dabiska preces integrēšana blogera ikdienā. Palīdziet viņam radīt situācijas, kas ļaus vislabāk nodemonstrēt jūsu zīmola vērtības. No preču un pakalpojumu lietošanas līdz īpašajiem pasākumiem. Un vēl ir pienācis laiks iemācīties influenceru lomā piesaistīt lojālos darbiniekus un klientus, paplašinot ierastās komunikācijas robežas un formas.

 

Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners nepārtraukti seko līdzi influenceru mārketinga tendencēm, lai mūsu klienti gūtu maksimālo labumu no šī komunikācijas kanāla. Turklāt 2023. gada 7.decembrī norisināsies tiešsaistes IR Darbnīca “Influenceru mārketings, kas strādā”, kurā Olsen+Partners partnere Olga Kazaka stāstīs par tendencēm, kā arī būtiskākiem principiem, kas jāievēro gan izvēloties, ar ko sadarboties, gan sadarbojoties ar dažādiem viedokļu līderiem, lai gūtu maksimālu atdevi un izvairītos no reputācijas un finanšu zaudējumu riskiem.

Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Sociālie tīkli
Jaunas atziņas

Ko līderiem būtu jāiemācās no Trampa?

Donalds Tramps savās priekšvēlēšanu kampaņās demonstrē pārsteidzoši inovatīvu pieeju. 2016. gadā viņš izmantoja mērķtiecīgu vēstījumu virzību sociālajos tīklos. Savukārt 2024. gadā par...
24.11.2023

Latvijas uzņēmumi galvenokārt eksportē uz Lietuvu, Igauniju un Vāciju

Lai veiksmīgi attīstītu eksportu un nostiprinātu Latvijas pozīciju globālajā tirgū, būtisks ir ne tikai preču un pakalpojumu piedāvājums, bet arī spēja komunicēt...
24.11.2023

Olsen+Partners turpina augt – komandai pievienojas pieredzējusī Renāte Vītola

Komunikācijas aģentūrā Olsen+Partners, kuras kampaņas deviņas reizes atzītas par labākajām pasaulē, darbu sākusi klientu servisa vadītāja Renāte Vītola....
24.11.2023

5 kļūdas, no kurām izvairīties, izstrādājot komunikācijas stratēģiju 2025. gadam

Novembris ir labākais mēnesis, lai aktīvi pievērstos komunikācijas stratēģijas izstrādei nākamajam gadam. Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners ir apkopojusi...
24.11.2023

Ekspertu intervijās sabiedrību visvairāk kaitina izvairīšanās atbildēt uz jautājumu

Intervijās ar ekspertiem sabiedrību visvairāk kaitina izvairīšanās no tiešas atbildes uz uzdoto jautājumu, nespēja formulēt galveno domu un paužu aizpildīšana...
24.11.2023

Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju...
24.11.2023

Kontakti

Adrese:
Olsen+Partners (SIA PR Kvadrāts)
Alberta iela 13, Rīga, LV-1010, Latvija
E-pasts:
info@olsen.lv
Tālrunis:
+371 25809161
Sociālie tīkli:
Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Lūdzu, akceptējiet lapas sīkdatnes. Lai iepazītos ar datiem, ko saglabājam, apskatiet mūsu Privātuma politiku