No vienas puses, tas var palīdzēt nostiprināt zīmola pozīcijas; pievērst auditorijas uzmanību pakalpojumam, precei, idejai vai uzvedības modelim; piešķirt autoritāti organizācijas vēstījumiem. No otras puses, tas var nest arī finanšu un reputācijas zaudējumus. Starp šīm galējībām ir daži svarīgi principi.
Ir bāze: sekotāju skaits (turklāt tas vairs nav pašmērķis, jo par stabilu tendenci ir kļuvusi sadarbība ar nano un mikro influenceriem); sekotāju portrets (no kāda reģiona viņi ir, kāds dzimums un vecums dominē); vai ir krāpšanas pazīmes un kāda ir situācija ar iesaistes līmeni; vai reklāmdevējam ir piemērots influencera tēls un komunikācijas stils.
Taču uz šī fona arvien svarīgāki kļūst arī papildu kritēriji, piemēram, blogera un zīmola vērtību saskanība, kā arī ietekmētāja profesionalitāte attiecībā gan pret sadarbības partneriem, gan pret lasītājiem. Lielā mērā tas ir saistīts arī ar faktu, cik rūpīgi influenceri pārbauda informāciju, ko publicē. Arvien biežāk nopietni zīmoli atsakās no sadarbības ar ietekmētājiem, kam ir apšaubāma reputācija.
Trešdaļa zīmolu pārstāvju lūdz ietekmētājus nepieminēt, ka publikācija ir reklāma. Citi cenšas mīkstāk pasniegt maksas attiecības. Kādu laiku par godīguma ilūziju kalpoja tēmturis #sadarbība, tomēr diezgan drīz kļuva skaidrs, ka tas nav pareizais ceļš. Pētījumi parādīja, ka vairāk nekā puse interneta lietotāju pat nenojauta, ka ar šo tēmturi atzīmē reklāmu.
Pašlaik Patērētāju tiesību aizsardzības centra nostāja ir diezgan konkrēta: maksas publikācijas ir jāatzīmē ar tēmturi #reklāma un publikācijā ir jānorāda reklāmdevējs. Turklāt influenceri nedrīkst maldināt auditoriju un izplatīt nepierādāmo informāciju. Un šķiet, ka prasības kļūs arvien stingrākas.
Reklāmdevējiem ir jābeidz reklamēties influenceru profilos tāpat kā televīzijā. Tas ir cits kanāls ar citiem noteikumiem, kura pamatā ir dabiska preces integrēšana blogera ikdienā. Palīdziet viņam radīt situācijas, kas ļaus vislabāk nodemonstrēt jūsu zīmola vērtības. No preču un pakalpojumu lietošanas līdz īpašajiem pasākumiem. Un vēl ir pienācis laiks iemācīties influenceru lomā piesaistīt lojālos darbiniekus un klientus, paplašinot ierastās komunikācijas robežas un formas.
Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners nepārtraukti seko līdzi influenceru mārketinga tendencēm, lai mūsu klienti gūtu maksimālo labumu no šī komunikācijas kanāla. Turklāt 2023. gada 7.decembrī norisināsies tiešsaistes IR Darbnīca “Influenceru mārketings, kas strādā”, kurā Olsen+Partners partnere Olga Kazaka stāstīs par tendencēm, kā arī būtiskākiem principiem, kas jāievēro gan izvēloties, ar ko sadarboties, gan sadarbojoties ar dažādiem viedokļu līderiem, lai gūtu maksimālu atdevi un izvairītos no reputācijas un finanšu zaudējumu riskiem.